Parmaco söker en ekonomiassistent med kontorsansvar

Parmaco fortsätter sin tillväxtresa och söker en ekonomiassistent med kontorsansvar till vårt kontor i Stockholm.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett öga för detaljer och gillar ordning och reda. Om du är en social och nyfiken person som trivs i en utvecklande miljö och har en stark förmåga att samarbeta över olika funktioner, då kan detta vara rollen för dig.

Bakgrund

Parmaco är ett snabbt växande företag inom den modulära byggbranschen som tillhandahåller och hyr ut skräddarsydda och innovativa lösningar inom flera segment, som skola, förskola, kontor, boende, försvar.

Med våra anpassningsbara och hållbara byggnadslösningar kommer vi att förändra hur människor ser på byggnader och konstruktion. Parmaco är en uppskattad och pålitlig samarbetspartner. Vår expertis bidrar till att säkerställa våra kunders förväntningar på funktion, hållbarhet och ekonomi.

Nuläge & framtid

Vi befinner oss i stark tillväxt i Sverige med målet att inom fyra år fyrdubbla vår omsättning. Vi ska växa organiskt genom utveckling och med stort kund- och hållbarhetsfokus.

Framtiden är föränderlig. Vårt premium-koncept är anpassat därefter. Med miljontals ackumulerade arbetstimmar har vi i 30 år förädlat ett hållbart och långsiktigt sätt att bygga – oavsett hyresperiod. Vi tror att lösningarna kommer att fungera som katalysator och med tiden förändra hur Sverige ser på byggande. Vi hoppas att du vill följa med oss på vår resa!

Tjänsten

För tillfället är Parmacos dagliga bokföring i huvudsak outsourcad. I och med denna rekrytering kommer vi att hantera de flesta uppgifterna internt i framtiden. Vi är ett tight team och även om ekonomiavdelningen är din bas kommer du att arbeta och samarbeta med olika delar av organisationen.

Till vardags kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

Ekonomiassistent

  • Ansvarar för registrering av leverantörsfakturor och betalningar. Du säkerställer att fakturor bokförs och hanteras korrekt.
  • Du skapar kundfakturor vid behov och följer upp kundfordringar för att kontrollera att våra fakturor betalas i tid.
  • Du blir superanvändare i vårt faktureringssystem Pigello för att se till att alla kundavtal är korrekt upprättade.
  • Du håller koll och redovisar upplupna kostnader och reservationer.
  • Assisterar ekonomichefen i olika uppgifter.

Kontorsansvarig

  • Administrativt ansvar för alla kontakt relaterade till kontoret.
  • Överser våra telefonabonnemang från Telia och hanterar andra liknande avtal, som företagsbilar med mera.

Du rapporterar till ekonomichef Erik Folkare och har din placering på vårt svenska huvudkontor i Stockholm – Hammarby Sjöstad.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig med kandidatexamen samt relevant arbetslivserfarenhet. Vi tar även emot ansökningar från dig som just avslutat din utbildning.

  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av redovisningssystem och momsrapportering.
  • Du kan utrycka dig skriftligt och muntligt på både svenska och engelska

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper:

  • Noggrannhet är A och O
  • Social och kommunikativ
  • Nyfiken och initiativtagande
  • Gillar utmaningar och att utvecklas

Vi erbjuder dig

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats med finansiellt starka ägare som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor i en avslappnad atmosfär. Hos oss får du vara med och sätta din prägel och påverka din roll i en snabbväxande sektor och i ett bolag i tillväxt.

Ansökan

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 21 november 2023. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ekonomichef: erik.folkare@parmaco.se


Skicka en jobbansökan

*” anger obligatoriska fält

Godkända filtyper: jpg, png, pdf, Max filstorlek: 8 MB.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.